maandag 30 maart 2015

Een overzicht van Jeroen

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken die onze reisverhalen gevolgd heeft. Hopelijk hebben jullie er veel leesplezier aan beleefd.

Het was ook dit keer weer een geweldige vakantie in een voor mij nieuw deel van de VS. Een halfjaar geleden had ik er nooit aan gedacht om naar Florida te gaan maar ik heb het mij geen moment beklaagd. Het is een heel andere beleving dan het Westen maar ook nu hebben we mooie en speciale momenten beleefd. Dus even een overzicht van de plus- en minpunten van onze trip:

De meevallers:

- Natuurlijk mijn travelbuddy Vinnie.
- De eerste keer dat ik een NBA-wedstrijd meemaakte.
- De kleinere natuurparken die we de eerste week gedaan hebben. Vooral de rust was er heerlijk.
- The Keys (buiten Key West dan) waren ook prachtig. Daar hadden we gerust nog een paar extra dagen willen doorbrengen.
- Kennedy Space Center en het Dali museum. Een mooie afwisseling met de vele natuurmomenten.
- De fauna: weer een paar dieren gezien die ik van mijn lijstje kan afstrepen: lamantijnen, alligators, zeeschildpadden, de vele vogels en natuurlijk dolfijnen!!! De dolfijnen was echt een onvergetelijk moment.
- Fietsen en kajakken in de Everglades.
- En last but not least: de cruise. Dat is voor ons beiden een onvergetelijke ervaring geweest. Niet te geloven dat we een paar dagen met enkele van onze favoriete bands op zo'n megaschip en een exotisch eiland hebben doorgebracht.

De tegenvallers:

- Het drukke (en soms agressieve) verkeer in Florida. Vooral dan rond de steden Orlando en Miami.
- Miami. Totaal niet ons ding.
- Key West. Een touristtrap zoals ze zeggen. Op de Keys is zoveel moois en interessants te zien dat ik me de moeite zou besparen om helemaal naar Key West te rijden.
- Het autoverhuurbedrijf Avis. De vorige keren in de VS en Canada hebben we altijd een auto gehuurd bij Alamo en dat zal de volgende keer ook terug zo zijn. De service bij Avis was gewoon niet goed.
- De ambetante No-see-ums of minuscule vliegjes die vooral Vinnie lek gestoken/gebeten hebben.

Opvallend:

- Dat ze overal in Florida te snel rijden maar ze rijden dan ook bijna allemaal even hard. Niet zoals bij ons dat er ineens iemand tegen 170 per uur voorbij gevlamd komt op de autostrade.
- Onze cabrio Chevy Camaro was toch ook wel een bezienswaardigheid blijkbaar. We werden er meerdere keren over aangesproken of we hoorden dat mensen erover bezig waren als we in de buurt waren of ze stonden er echt bewonderend naar te kijken. Terwijl we het zelf allemaal niet zo heel speciaal vonden. We hebben er uiteindelijk spijt van dat we niet gevraagd hebben of we de Ford Mustang die er ook stond niet mee kregen.

Totaal gereden afstand: 2085 mijl/3337 km

Groeten,
Jeroen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten